vrijdag 19 maart 2010

Goed gedaan, kippiekip!

Het boek 'Goed gedaan, kippiekip!' gaat over een haas die aan Kippie kip een ei vraagt, maar Kippiekip denk dat ze nog te klein is om een ei te leggen. Ze gaan allerlei dieren langs om te vragen of zij een ei willen leggen, maar dat kunnen zij niet. Uiteindelijk legt Kippiekip zelf een ei, maar waar zal haas het ei voor nodig hebben?
Ik vind het een erg leuk boek, een aanrader! Ik heb er jammer genoeg alleen het kartonboekje nog van, het prentenboek is in herdruk.
Ik heb bij dit boek weer verschillende knutsels bedacht, de kinderen mochten grassprietjes en bloemetjes op een blauw vel plakken. Ze mochten een kopie van Kippiekip kleuren en ook die werd erbij geplakt.

Ik heb de dieren uit het boek gekopieërd en ze op een lange strook geplakt, de kinderen leren de dieren te benoemen en ik vraag ze of de dieren eieren leggen: 'Legt de haas een ei?'


Deze kippen heb ik op het internet gevonden, de kinderen hebben ze beverft met vingerverf.



Dit idee ben ik ergens tegen gekomen maar ik heb het idee niet meer terug kunnen vinden, de kippen heb ik zelf gemaakt en de kinderen hebben er veertjes op geplakt. Volgende week heb ik nog wat ideeën voor bij het boek 'Goed gedaan, Kippiekip!'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten